twixenblue.reismee.nl

Dag 28: van Melick naar Susteren

Hallo allemaal!

Na echt een heerlijk nachtje werden we wakker, waar border collie Luuk de honden beneden al opwachtte en mee wilde wandelen. Na een gezellig ontbijtje mochten de hondjes nog even spelen en na een laatste knuffel met Luuk gingen we dan echt op weg. Echt een super fijn adres.

We liepen langs de velden en akkers Melick uit en in de maïs zat vanalles verscholen want de hondjes waren helemaal 'aan'. Gelukkig liepen we al vrij snel St. Odiliënberg in. Een leuk en rustig dorpje. Daarna liepen we weer de bossen in waar we even pauze hielden bij een stopplek die helemaal volgeklad was leuzen over corona, milieubeleid en andere zaken die ik niet zal herhalen. Persoonlijk vonden wij dit wel grappig omdat get zo over de top en absurd was.

Daarna liepen we verder in de bossen richting Montfort. Het dorp verraadde zijn komst al door de kennel die we in de verte hoorde en een stukje verder een crèche met 5 huilende kinderen. We gingen even picknicken met broodjes en iets te veel appelsap en daarna nog even plassen bij kasteelruïne Montfort. Daar was het nu niet meer druk en de kassamedewerker zat te kaarten. Het leven is soms heerlijk simpel.

We vervolgde onze weg langs vele akkers en zandwegen met maïs in verschillende Staten van zijn: van half weggerot tot echt knallend uit de kolf. Na nog een stukje bos liepen we langs een heleboel koetjes het plaatsje Slek in. Hier gingen we nog even naar het Slekkerhoes, een lokaal befaamd restaurant waar de Duitse Schlagers door de speakers klonken. Heerlijk.

We liepen nog even een stukje door wild grasland en kwamen toen in Susteren. De kamer is knus, Steffi kon nog even de beentjes los fietsen naar de plaatselijke Plus voor wat avondeten en extra hondensnacks. Het aftellen is langzaam begonnen! Een mix van opluchting en ook wel een beetje dat verdrietige 'einde van de vakantie' gevoel. Morgen lopen we, als de bussen meewerken, iets voorbij Sittard. Dan zal langzaam het echte heuvelwerk beginnen!

De hondjes hebben zich weer heerlijk vermaakt, er waren weer een hoop geurtjes maar gelukkig werd er minder aan de riem getrokken. Blue was weer helemaal happy met het weer. Twix is een echte trooper en vindt elke dag weer leuk. Onderweg snuffelen, bij random mensen aandacht hoeren en de boel in de gaten houden alsof hij de baas is.

Johnny

Fijn dat jullie vandaag een droge wandeldag hadden en Twix een "spannende" wandeldag met allerlei geurtjes onderweg.
Het einde van jullie wandeltocht is in zicht en daarmee ook het grote avontuur van het Pieterpad lopen.
Succes morgen met wandelen in weer en wind XXX