twixenblue.reismee.nl

Dag 29: van Susteren naar Windraak

Hallo allemaal!

We werden vanochtend met een waterig zonnetje wakker. Na een fijn ontbijtje konden we verder lopen, het gastadres lag praktisch aan de route namelijk!

We liepen een heel stuk over fietspad, met aan beide kanten bomen en groen. Een koeienweide met daarna een hert die, zo werd ons verteld, praktisch in de kudde leefde. Even later zagen we een echt hert oversteken en was het alle hens aan dek. Zo liepen we langzaam Duitsland binnen, voor de laatste keer deze tocht.

Na twee kleine Duitse dorpjes doorgelopen te zijn liepen we nog een klein stuk door wat bosgebied en toen waren we op eens aan de rand van Sittard. Daar loop je een heel stuk op een apart pad langs het water, heerlijk rustig voor de hondjes. Op eens ben je dan in het centrum. We gingen even zitten voor wat te drinken en net op tijd, want het ging me toch regenen! Later ook nog één bliksem die ergens in sloeg, meteen heel spannend voor Twix. Bij het restaurant zat een oudere man aan het tafeltje naast ons en we kletste wat met hem. Na alle regen konden we weer op pad. We liepen vrijwel meteen al omhoog, de stad uit. Prachtig uitzicht met de verschillende wolken was onze beloning. Daarna weer eventjes naar beneden voor onze laatste klim naar het pittoreske Windraak. Ofja Pittoresk, het is een klein gehucht met een bushalte met dezelfde naam.

Hier werden we opgehaald door ons gastadres. Door de stakingen reden de bussen heel onregelmatig maar gelukkig kon ze ons ophalen. Een echte (wind)hondenfan, dus we hebben uitgebreid over onze hondjes gekletst. Daarna heerlijk gegeten! De mandjes en kussens voor de hondjes lagen al klaar, we worden weer ontzettend verwend.

Morgen lopen we tot Valkenburg, waar menig heuvel op ons wacht. De op één na laatste dag! Hopelijk blijft het redelijk droog, duimen jullie mee voor Blue?

Karin en Una

Thumbs up!!

Marian

Hartelijke groet
Knuffels voor de hondjes.
Top gedaan
Marian

Johnny

Ik duim mee voor Twix. Ik hoop voor jullie dat het morgen droog is als jullie lopen.
Bijna bij de finish in Maastricht.
Jullie z