twixenblue.reismee.nl

Dag 31: van Strabeek naar de St. Pieterberg

Hallo allemaal!

Even wat later dan normaal, waar we later in het verhaal op terug zullen komen. Natuurlijk komt er nog een verslag van de laatste dag!

We werden wakker tussen de groene heuvels, bomen en koeien bij Yvonne, de tante van Cas. Na een rustig ontbijtje werden we weer afgezet in Strabeek voor onze laatste etappe. We hebben ontzettend fijn en gezellig gelogeerd.
Cas en ik voelde ons allebei ziekig/koortsig. Deze laatste etappe is dan ook gesponsord door NSAIDs: voor als je nog ff door moet.
De gifbeker moest helemaal leeg deze dag.

Vanuit Strabeek liepen we richting Berg, waar je na een leuk stukje langs het water een heel stuk omhoog moet lopen.
Er was die dag ook een of andere moutainbike wedstrijd/tocht langs een groot deel van het eerste stuk tot aan Maastricht. Oftewel: we moesten de hele tijd aan de kant, de honden bij ons houden en continue opletten. Blijkbaar is het namelijk nodig om gewoon met 50km/u naar beneden te rijden op een pad waar ook gewoon voetgangers (en wij waren zeker niet de enige) lopen.
Over de behoorlijk modderige, soms gladde paden klommen wij naar boven, eerst richting Berg en daarna richting Terblijt. De klimmen waren goed te doen, dit soort hellingen hebben we hier in de regio ook veel en dat scheelt zeker.
Richting Maastricht waren er nog wat mooie weides en mergelgrotten om te aanschouwen.

Daarna liepen we de stad zelf binnen, waarbij je eigenlijk eerst een heel lang stuk door de stad en de buitenwijken loopt richting het centrum. Het centrum zelf was ondanks het slechte weer nog steeds ontzettend druk. Voor de honden was dit dus ook absoluut geen leuke dag. Net voor het centrum hadden we nog even rustig ergens kunnen eten en daar konden ze ook even bijkomen.
Als je helemaal het centrum door bent gelopen kom je langs het stadspark en het politiebureau van Flikken Maastricht en dan ben je al vrij snel bij de Pieterberg. Hier loop je niet recht omhoog maar met een soort bocht, naar uiteindelijk de gedenksteen van het eindpunt. Dit is een mooi stuk waar je ook helemaal over de groeve kunt uitkijken en voor de echt helden: je kunt ook een soort plateau oplopen.
Daarna kun je nog een rondje op de Pieterberg zelf maken, maar wij kozen er voor om gewoon recht naar beneden te gaan want we moesten nog naar het gastadres lopen waar de auto stond.

Nat, moe en verkleumd kwamen we aan bij het gastadres. Hier konden we nog fijn douchen en droge kleren aantrekken. Daarna besloten we toch maar om naar huis te gaan en lekker in ons eigen bed te slapen. Het was vanuit Maastricht immers maar zo'n 40 minuutjes rijden.
Eenmaal thuis bleek dat we door onze buren buiten waren gesloten. De technische details zal ik jullie besparen, maar het was wel echt een flinke domper. Na 2 uur kon dan eindelijk iemand komen die ons binnen kon helpen. Inmiddels waren we wel klaar met de dag dus vandaar dat we het verslag ook 's avonds niet meer hebben geschreven. De gifbeker was eindelijk leeg! We keken nog even wat tv met de hondjes en gingen toen heeeeeeeerlijk slapen in ons eigen bedje.

De rest van de week gaan we uitrusten, bijkomen en nagenieten. Nu we niet meer in de wandel/overlevingsstand zijn merken we alle pijntjes, stijfheid en moeheid goed. Morgen gaan we nog een hele mooie donatie honden -en kattenvoer ophalen en afleveren bij dierenasiel Genk. De actie loopt nog tot 24 september en dan zullen we kijken hoe we het geld precies gaan verdelen over de 3 goede doelen. Uiteraard zullen we hierover nog een update posten op de Steunactie en de blog zodat iedereen kan zien waar het geld precies naar toe is gegaan.

Voor nu willen we alvast iedereen bedanken voor jullie steun, lieve berichtjes en reacties. Het was heel leuk om jullie mee te nemen op onze tocht en onze ervaringen te delen en zeker ook een grote motivatie om door te gaan op de moeilijke momenten.
In het bijzonder willen we nog even Toon en Gerdy bedanken voor alle zorgen, het opsturen van de brokken, hulp met de auto en nog veel meer. En Johnny voor de goede zorgen voor de konijnen zodat we zonder zorgen weg konden.
En niet te vergeten alle gastadressen! Dankzij jullie konden we deze tocht volbrengen. Overal is goed voor ons gezorgd, extra geholpen waar kon met vervoer, wassen en andere verzoeken die wij hadden. Dank daarvoor <3

Johnny

Ik ben zo trots op jullie dat jullie deze wandeltocht hebben volbracht. PETJE AF hoor
Lekker uitrusten nagenieten en herstellen. XXX

Karin en Una

Zoooo, wát een tocht hebben jullie gemaakt, petje af voor alle 4! Toppers! Hitte, regen, fietsers, verkeer, steeds ergens anders slapen en eten. Met herstellende enkel, Twix zijn schouder.
Jullie mogen echt trots zijn. (wat een thuiskomst oeffff)

Ik heb met plezier meegelezen. Ennuh, mocht ik naast mijn kleine donatie nog bij kunnen dragen dmv 2 zakken brokken? Laat het me weten, ze staan hier te wachten op een goed doel(of koper via marktplaats ;)) Jullie doel support ik graag nog iets meer ;) Liefs van ons

Francien

Hulde voor jullie 4 helden; wat een prestatie!
De laatste loodjes waren erg zwaar lees ik, des te meer bewondering voor het feit dat jullie de tocht volbracht hebben! Én zo’n mooi sponsor-bedrag bij elkaar hebben verzameld.
Rust lekker uit en geniet lekker na!
Liefs, francien

Cécile, gastadres Sittard

Goh.......... de laatste loodjes wegen het zwaarst !
Chapeau voor jullie alle4 voor het volbrengen van dit avontuur !
En bewondering voor jullie goeie-doelen-instelling !
Groet,
Cécile

Smolders Ria

Omdat ik niet elke dag achter de computer zit , lees ik nu pas jullie bericht.
Wat hebben jullie dat goed gedaan zeg , wat een doorzettingsvermogen, heel veel bewondering voor jullie, Twix en Bleu .
Graag had ik ook nog wat centjes gedoneerd, maar heb ik iets gemist, nog nergens een rekeningnr; voorbij zien komen, geef het snel door a.u.b, dan breng ik dat alsnog in orde.
Als jullie terug wat op jullie positieven zijn, laat je maar iets weten om tot hier te komen .
groetjes, Ria