twixenblue.reismee.nl

Dag 30: van Windraak naar Strabeek

Hallo allemaal!

Vandaag Cas weer!

Vandaag werd de felle zon afgewisseld met korte pittige regenbuien. Helaas moesten we Steffi tot haar grote verdriet in Sittard achterlaten - ze zal de slotetappe overigens met veel pijnstilling alsnog lopen, die wil ze sowieso niet missen - in verband met migraine en een bijholteontsteking.

We liepen van Windraak naar Puth naar boven en naar beneden, door kleine bossen en open vlaktes. Vervolgens ging de blik in de richting van Spaubeek, maar niet voordat we even kort rustten bij Kasteel Terborgh. Het kasteel was nog niet geopend maar de uitbater was zo vriendelijk toch alvast voor de eenzame gast met twee honden te zorgen. Wat een geluk! De weg naar Spaubeek was door bossen over verharde en onverharde wegen. We staken de snelweg over en liepen over zandpaden kort door de bossen omhoog naar een heuvel met veel landbouwgrond en een panorama-uitzicht over de omgeving. Een prachtig gezicht. Hierna trokken we nog door diverse plaatsjes (waaronder Nuth) en stopten uiteindelijk kort in Aalbeek voor een vlaai en koffie. Hier hebben we nog gezellig gekletst met de uitbater om de tocht naar Strabeek te vervolgen: over onverharde landbouwwegen richting het Ravenbos.

In dit prachtige bos, waar de paadjes zowel in de hoogte als in de breedte het nodige "slingeren", troffen we net voor we bij de verharde weg kwamen (waar je twee stukken door een prachtige heg loopt) Steffi weer aan. Zij was ons alweer tegemoet gelopen! Wat een krijger! We sloten elkaar in de armen en poten en liepen het laatste stukje richting Strabeek vanaf waar we naar Plombière reisden. Wij overnachten vanavond bij Yvonne en maken ons op voor de slotetappe naar Maastricht!

Johnny

Wat vervelend en sneu voor je Steffi dat je geveld was door migraine en een bijholteontsteking en dan toch nog het laatste stuk meelopen....je bent een held. Slaap wel vannacht en morgen de laatste etappe en dan hebben jullie je missie volbracht. Ik ben supertrots op jullie 4- tjes.
Beterschapen liefs XXX

Francien

Petje af voor jullie alle 4.
Fijn dat je het laatste stukje vandaag toch nog mee kon lopen Steffi.
Ik wens jullie morgen een mooie tocht naar de eindstreep op de Pietersberg.
Vergeet elkaar daar niet te puune! ?

Merle

Steffi beterschap gewenst.
Succes morgen allevier met het laatste stuk.
Jullie hebben het geweldig gedaan.
Ik ben heel trots op jullie!!

Cécile, logeeradres Sittard

Wow, ben blij dat je weer op de been bent. Steffie!! Dat maakte Sittard-Valkenburg toch de mooiste etappe van het Pieterpad ?!
Of wordt dat de allerlaatste etappe naar de Pietersberg, morgen?
Geniet ervan en jullie mogen trots zijn op jullie geweldige prestatie.
En dat alles ook nog voor het goeie doel !!!

José

Beterschap Steffie. Succes met de slotetappe. Een bijzondere prestatie van jullie allemaal en een heel mooie ervaring rijker.